Reis Japan 2016 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sylvia_Jans - WaarBenJij.nu Reis Japan 2016 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sylvia_Jans - WaarBenJij.nu

Reis Japan 2016

Door: Sylvia_Jans

Blijf op de hoogte en volg Sylvia_Jans

08 Oktober 2016 | Nederland, Nederland

De tweede dag kregen we les in het trein/metro systeem. De les voerde ons naar de Meji shrine tempel in Yoyogipark. Een eerste kennismaking met het gemixte geloof in Japan. De tempel wordt, naast de diensten, op zaterdag ook gebruikt om shinto huwelijken in te zegenen. Daar konden we een stukje van meebeleven. Heel leuk om het bruidspaar en hun ouders in de prachtige traditionele kimono's te zien.
Op eigen gelegenheid reisden Jans en ik door naar een straatfestival in de wijk Ikebukuro. Pal tegenover het station traden wel 100 verschillende groepen en groepjes op. Zij voerden een dans uit, die altijd begon in traditionele stijl, om dan vloeiend over te gaan in de moderne bewegingen zoals te zien bij de Michael Jacksons en Madonna' s van deze wereld. .
Na zo'n 2 uur van kijken en hopen op een beter uitzichtbij dit drukke festival reisden we door naar de openbare tuin van het Koninklijke paleis. Helaas ging de poort net dicht, toen we aankwamen. Maar ach, een stukje groen tussen al dat beton is al een bezienswaardigheid op zich. ' s-Avonds lekker gegeten bij een restaurantje om de hoek.

• 09 Oktober 2016 - 18:42

Annelies:

hallo Sylvia/Jans
    Leuk, wat van jullie te horen uit het verre Japan. Wat een andere wereld zien en beleven jullie daar, erg interessant. groet