Reis Japan 2016 dag 12 Imperial palace - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sylvia_Jans - WaarBenJij.nu Reis Japan 2016 dag 12 Imperial palace - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sylvia_Jans - WaarBenJij.nu

Reis Japan 2016 dag 12 Imperial palace

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia_Jans

18 Oktober 2016 | Nederland, Nederland

Jans voelde zich iets beter en wilde wel mee naar het koninklijk paleis.
Het is een groot complex, van diverse gebouwen met 2 kleine tuinen en omringd door een groot park.
We liepen eerst bijna een kilometer door het park, dat uitblonk in eeuwenoude bomen die in strakke lijnen zijn- aangelegd. Japanners houden nou eenmaal van orde, hebben wij geleerd. Het paleis zelf heeft wat intiemere parkjes, veel romantischer, met sntieke bruggetjes en grijze beelden uit oude tijden. Het complex is sowieso oud, men begon eraan eind 8ste eeuw.en in de 20ste eeuw gebruikten ze het nog steeds voor koninklijke ceremonies.
De gebouwen zelf zijn strak van design. Het enige frivole zijn de dakranden. Het zeer koninklijke gedeelte heeft nog wel bijzondere versieringen aan de buitenkant. Ook hier gold echter dat de echte schoonheid van binnen zit. Alleen is dat niet voor toeristenogen bestemd. Wij mogen het doen met plaatjes en de folder...
We hebben, al met al toch zo'n 2 uur op het complex doorgebracht, dus een welbestede toeristenochtend.

• 18 Oktober 2016 - 14:19

Marion:

Dus de foto's hierbij gesloten komen uit een folder? Is het daar nog steeds regenachtig en fris?

• 18 Oktober 2016 - 14:52

Sylvia_Jans :

Nee, dit zijn eigen foto's, maar alleen van de buitenkant dus. En het was vandaag 29 graden en erg zonnig.

• 18 Oktober 2016 - 16:34

Annelies: