Reis Japan 2016 dag 16 in Okayama - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Sylvia_Jans - WaarBenJij.nu Reis Japan 2016 dag 16 in Okayama - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Sylvia_Jans - WaarBenJij.nu

Reis Japan 2016 dag 16 in Okayama

Door: Sylvia en Jans

Blijf op de hoogte en volg Sylvia_Jans

22 Oktober 2016 | Nederland, Hoensbroek

Met de sneltrein zijn we naar Okayama gereden. Het hotel daar is luxe en de plek errug makkelijk, nl tegenover het station. Dus koffers afgeven en op pad.
Dit stadje is beroemd om zijn tuin, naast het kasteel. Korakuen garden. We lopen er in een half uurtje heen. Laat er nu net een Dahlia festival zijn in het park. Dus wij tussen de mooi aangelegde perken op zoek naar de Dahlia's. Maar nee hoor! Er is wel bij de ingang een hartvormige bloemstuk van Dahlia's te zien en iets verder een opstelling van 3 lange tafels met verschillende soorten en formaten. En op het eind zagen we nog een bloemstuk, dat de mount Fuji moet voorstellen. Maar de Japanners zijn er dol op, ze willen allemaal selfie's maken met de bloemen als achtergrond. Ik kan het wel begrijpen, want het stukje Japan dat wij inmiddels gezien hebben, blinkt uit in grijs beton met hier en daar nog een oud houten gebouwtje. Op de toeristische attracties na dan!
Het is vandaag notabene een druilerige dag, dus alles lijkt nu extra grijs...
Maar terug naar de tuin. Deze bestaat al eeuwen lang en is zeer Japans aangelegd. Mooie intieme poeltjes, met rotsen worden afgewisseld door grote grasvelden omringd door bomen en struiken. Tussendoor zie je regelmatig een glimp van het houten kasteel. Het is wel een replica, want de oorspronkelijke is platgebombardeerd in 1945. In het park staan hier en daar nog oude gebouwtjes, zoals een theehuis, maar of dat ook replica's zijn, vertelt de toeristenfolder niet.
Zowel de wandeling door het park als in het kasteel zijn zeer de moeite waard. Een welbestede dag totnutoe. Maar we voelen ons allebei nog wat moe, dus we rusten nu even uit op onze luxueuze kamer.