Reis Japan 2016 dag 17 in Naoshima - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Sylvia_Jans - WaarBenJij.nu Reis Japan 2016 dag 17 in Naoshima - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Sylvia_Jans - WaarBenJij.nu

Reis Japan 2016 dag 17 in Naoshima

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia_Jans

23 Oktober 2016 | Nederland, Hoensbroek

En alweer een ritje met de trein. We reizen naar Takamatsu om onze koffer af te geven in het hotel en stappen vervolgens op de ferry naar het kunsteiland Naoshima. Nu zijn Jans en ik niet zo van de musea, maar dat geeft daar niet. Want het eiland is zo klein dat het goed te belopen is.
Vanaf de haven nemen we eerst de bus nasr het hoofdstadje Honmura. We zwerven daar rond tussen hele oude, hier en daar ook vervallen huisjes. Enkele hiisjes zijn door het bestuur aan kunstenaars gegeven met de opdracht om ze op te knappen en open te stellen als een soort atelier annex winkelruimte. Laat er net dit weekend een speciale kunst triennale te zijn. Dus je moet er een speciale ticket voor hebben. Maar er van buiten naar kijken is ook goed. Midden in de kunstroute lopen we pardoes in een plechtigheid in een open lucht tempeltje. We hebben het even aangezien, maar besluiten dat dit toch iets persoonlijks moet zijn en geen attractie.
We lopen dus verder en het dorp uit. Grotendeels langs de kust lopen we naar een gebied waar een aantal bekende, beroemde musea gevestigd zijn. Voor sommigen zijn de tickets al uitverkocht en bij 1 was er een wachtrij van 75 minuten. Tja, toeristen zijn niet de enigen, die van kunst kijken houden. Maar de wandeling er doorheen is de moeite waard. Na zo'n 2 1/5 uur lopen zijn we weer bij de haven. We kopen een picknick en smikkelen dat op terwijl we van de kademuur nasr de visjes kijken. Weer de boot op, nu voor de mooie terugvaart. Omdat het vandaag een beetje heiig is, zien al de kleine eilandjes om ons heen er erg misterieus en romantisch uit. We genieten enorm van dat uurtje varen.

• 24 Oktober 2016 - 09:33

Marion:

Bedankt voor het delen. Fijn dat jullie zo genieten. Wel jammer dat sommige foto's op de kop worden geplaatst.