Reis Japan 2016 dag 21 tussendoortje Himeji castle - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Sylvia_Jans - WaarBenJij.nu Reis Japan 2016 dag 21 tussendoortje Himeji castle - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Sylvia_Jans - WaarBenJij.nu

Reis Japan 2016 dag 21 tussendoortje Himeji castle

Door: Sylvia en Jans

Blijf op de hoogte en volg Sylvia_Jans

27 Oktober 2016 | Nederland, Hoensbroek

Het wordt een lange reisdag, heeft onze reisleidster gezegd. Als goedmakertje zou ze ons in de middag een break beloven. Dus vol goede moed stappen we van de ene trein over naar de andere. Vandaag krijgen we zelfs de snelste trein, die wel 240 km p/u gaat. En dat is snel.
Zoals beloofd brengt 1 van de treinen ons naar het plaatsje Himeji. Als we het station uitlopen, zien we in de verte het kasteel al. We lopen er naar toe.
Wat een imposant gebouw is het. Het is het grootste kasteel van Japan en telt 7 verdiepingen, waarvan er 6 boven de grond. De stijl is weer de bekende, maar ik blijf het mooi vinden. Het is omringd door een slotgracht en een tuin. Aan het kasteel zit ook een grote kazerne, in dezelde stijl. Want, net als in Europa, zijn ook hier de kastelen niet alleen als huizen voor de heersende families bedoeld, maar zijn ze ook gelijk de hoofdkwartieren voor hun legers.
De beschrijving gaat dus ook alleen maar over de onneembare muren, de ramen die tevens schietgaten zijn, de weg naar het gebouw, die als een slinger rondom loopt, met meerdere toegangspoorten als obstakels. Nee, in die tijd kwam je er niet zomaar in. Tegenwoordig gelukkig wel. Blij toe dat ik in deze tijd leef.