Reis Japan 2016 dag 4 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sylvia_Jans - WaarBenJij.nu Reis Japan 2016 dag 4 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sylvia_Jans - WaarBenJij.nu

Reis Japan 2016 dag 4

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia_Jans

10 Oktober 2016 | Nederland, Nederland

Vandaag zijn we met de snelbus onderweg naar de beroemde Fuji berg.dat is ongeveer 2 uur rijden door, vnl., stedelijk gebied. Pas in de buurt van de berg wordt het meer platteland.we stappen uit bij het stadje Fujikawaguchiko. Dit toeristenstadje heeft aan de rand een groot lunapark. Daar stappen de meestal jongere japanners uit. Wij stappen bij het ststionnetje uit. Jans en ik nemen eerst het kabelbaantje omhoog, in de hoop de Fuli te zien. Helaas was de bewolking een spelbreker vandaag. Als troostprijs heb ik een foto gemaakt van een poster. Hahaha.
Boven op het platform hebben we, heel Japans, uit een automaat een warme rijstmaaltijd gegeten. Nob een stukje hoger gewandeld, waar we in gesprek raakten met 2 indische zakenmensen die nog vol verhalen zaten over hun recente bezoek aan Nederland.
Weer beneden namen we de rondvaartboot. Ook hier werd ons uitzicht op de berg beloofd, maar dat werd wederom niet waargemaakt. Als troostprijs kreeg ik een getekend kaartje van de Fuji. De tocht was verder wel mooi op deze toch wel koude dag. Omdat we nog genoeg tijd over hadden, hebben we ook nog een rondrit met de bus gedaan. Onze beloning was een mooi zicht op de natuur in dit berggebied.
Weer terug met de bus, want vanavond moet de koffer weer ingepakt worden.