Reis Japan 2016 dag 7 via Nagano naar Tsumago - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sylvia_Jans - WaarBenJij.nu Reis Japan 2016 dag 7 via Nagano naar Tsumago - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sylvia_Jans - WaarBenJij.nu

Reis Japan 2016 dag 7 via Nagano naar Tsumago

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia_Jans

13 Oktober 2016 | Nederland, Nederland

De dagen vliegen om, zo gevuld zijn ze. Vandaag reizen we door naar onze volgende Ryokan. Maar eerst maken we een stop in Nagano. We bezoeken daar een kasteel. Nou ja, niet zo'n eentje zoals Haarzuilens ofzo. Nee, een echt Japans kasteel, helemaal van hout. Maar wel met een slotgracht er omheen. Hij is erg mooi en goed onderhouden. Om hem binnen te gaan, moeten we, zoals gewoonlijk in Japan, de schoenen uitdoen. We lopen trap op en trap af, waarbij sommige treden wel heel glad aanvoelen, als je op kousenvoeten loopt. Zo glimmend glad is het.
Vervolgens reizen we door naar het station van Tsumago. Hier geven we onze koffers alvast mee aan de chauffeur van het bagagebusje en wij lopen alvast een deel van de postroute van Tokyo naar Kyoto, die ons naar Tsumago voert. Tsumago is een heel klein authentiek dorpje uit de Edo-periode. Tegenwoordig is het vooral een nostalgische trekpleister voor Japanners, en een enkele toerist. Het bestaat uit veelal oude houten gebouwtjes van al honderden jaren oud. Omdat het al eindvan de middag is, is het vooral een stil en verlaten dorp. Je zou gewoon wensen dat meer toeristen daar wat leven in de brouwerij kwamen brengen. Hahaha.
De Ryokan waar we vanavond slapen is heel erg mooi en vooral gezellig. We hebben met onze groep een eigen salon, en er wordt daar wat beter kennisgemaakt met de reisgenoten. Oh ja, en de gastvrouw/kokkin heeft erg haar best gedaan.

• 15 Oktober 2016 - 12:58

Marco:

Huh? Nagano? En dan ga je naar een kastéél?? Ja maar...

• 15 Oktober 2016 - 13:07

Sylvia_Jans :

Westerlingennoemen het een kasteel, want het heeft een toren, de japanse naam is ongetwijfeld anders. Maar tja, we zijn allang blij dat ze een engelse folder hebben voor ons.

• 15 Oktober 2016 - 13:07

Marion:

Volgens mij het Matsumoto kasteel . een foto kan ik hier niet plaatsen maar gemakkelijk te vinden op het internet.

• 15 Oktober 2016 - 13:23

Sylvia_Jans :

Je hebt helemaal gelijk

• 15 Oktober 2016 - 19:32

Marco:

Haha, ik bedoelde eigenlijk dat we Nagano hier nagenoeg alleen kennen van de Olympische Winterspelen van 1998, dus dat je zou denken dat Hollanders daar als de wiedeweerga de gouden schaatsbaan opzoeken...