Reis Japan 2016 dag 15 Miyajima eiland - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Sylvia_Jans - WaarBenJij.nu Reis Japan 2016 dag 15 Miyajima eiland - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Sylvia_Jans - WaarBenJij.nu

Reis Japan 2016 dag 15 Miyajima eiland

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia_Jans

21 Oktober 2016 | Nederland, Hoensbroek

Na het zeer luxe ontbijt in het hotel zijn we met de tram, trein en de ferry naar het eilandje Miyajima gereisd. Het eilandje is wereldwijd bekend om zijn poort naar de geesten, de rode Torii in het water.
Als goede toeristen zijn we natuurlijk eerst dit toeristische wonder gaan bekijken. Het is een grote boog van wel 23 meter hoog, die in het water staat. Als je er vanuit het water doorheen kijkt, zie je achter de poort het belangrijkste tempelcomplex, de Itsukushimajnja tempel. Een van de weinige rode tempels in Japan. En net zo mooi rood als de boog. Naast dit complex is een rode 5 verdiepingen tellende pagode te zien.
Natuurlijk is dit niet de enige tempel op het eiland, maar vast wel de mooiste.
Ook dit eiland eert de beroemdste monnik Kobo Daishi, omdat hij ook hier een tempel heeft gesticht. Die man heeft best wel veel gereisd in zijn leven, vind ik.
Jans en ik zijn het eiland verder gaan verkennen. Onderweg kwamen we een riksja tegen waarin vermoedelijk een bruidspaar in zat. Een mooi fotomomentje.