Reis Japan 2016 dag 18 in Takamatsu - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Sylvia_Jans - WaarBenJij.nu Reis Japan 2016 dag 18 in Takamatsu - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Sylvia_Jans - WaarBenJij.nu

Reis Japan 2016 dag 18 in Takamatsu

Door: Sylvia en Jans

Blijf op de hoogte en volg Sylvia_Jans

24 Oktober 2016 | Nederland, Hoensbroek

Op deze Zonnige dag speelt de natuur de hoofdrol. We lopen naar het Ritsurin Koen park. Het is een beroemd park in Japan, en 1 van de grootste. Het is al in de middeleeuwen aangelegd als tempel park en in de loop van de eeuwen uitgebreid tot aan de huidige grootte. De inrichting is nog steeds grotendeels behouden, zoals de oprichters het hedoeld hadden. Hele mooie doorkijkjes en veel vijvertjes, met oude bruggetjes sieren get oark, dat tegen een berg aanligt. Jans is erg onder de indruk van het snoeiwerk dat gaande is. Een naaldboom van (een ons) onbekend soort wordt behoorlijk uitgedund.
Hier en daar begint al voorzichtig een herfstkleur tevoorschijn te komen. Maar eigenlijk zie je aan het groen alhier niet echt dat het in Japan herfst is. De 21 graden vandaag geven ons dat gevoel ook al niet.