Reis Japan 2016 dag 19 in Nagasaki - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Sylvia_Jans - WaarBenJij.nu Reis Japan 2016 dag 19 in Nagasaki - Reisverslag uit Hoensbroek, Nederland van Sylvia_Jans - WaarBenJij.nu

Reis Japan 2016 dag 19 in Nagasaki

Door: Sylvia en Jans

Blijf op de hoogte en volg Sylvia_Jans

25 Oktober 2016 | Nederland, Hoensbroek

Na een snel ontbijt en 2 snelle treinen en 1 boemeltje zijn we aangekomen in Nagasaki. Ons hotel ligt lekker dicht bij het station, dus snel de koffers droppen en op zoek naar een lunch.
Na de warme lunch namen we een trammetje naar Dejima. Dit stukje Japan was, tijdens de VOC tijd, een Nederlandse enclave. De japanse vorst had destijds de alleenrechten voor de handel met Japan aan de Nederlanders gegeven. Hun stukje terrein is, na de openstelling van de handel voor andere belangstellenden, ergens eind 19de eeuw, enigszins verwaarloosd. Tegenwoordig snapt men de geschiedkundige en economische waarde voor de toeristen en dus wordt het gerestaureerd. Het gedeelte dat klaar is, geeft een leuk tijdsbeeld, de grote waarde voor Nederland en de westerse beïnvloeding goed weer.
Vervolgens zijn we doorgelopen naar Chinatown. Altijd weer leuk om te zien hoe de chinezen overal ter wereld een eigen thuis weten te scheppen.